Pages

Friday 1 March 2013

CATHAY BAR

Assalamualaikum...

Masa menaip nih dah nak dekat lunch hour. Bila cakap pasal lunch time, teringat last Tuesday aku pergi makan kat sebuah kopitiam old season. Memang lama sangat lah I tell U.

Mula-mula aku tak tau pulak ada kedai kopitiam lama kat pekan Port Klang tuh. Tapi kebanyakan kedai makanan pun memang dah lama bertapak kat pekan tuh.

Kawan ofis aku memang gemar pergi kopitiam tuh. Nama kedai kopitiam tuh 'CATHAY BAR'.

Korang tengok jer lah menu makanan yang tersangkut tuh, dah bukan old season ker? Betul tak aku cakap? :


Hargo pun not bad,one set beef stik dgn air cuma RM9.50 kot. Aku order beef stik, memang terbaik, daging nyer pun lembut jer. tak keras, sosnyer pulak tak pedas tapi memang sedap dimakan. Nak dikatakan memang ada selera nyer yang tersendiri lah kalo makan beef stik nih:




Tang minum pulak, aku macam malas nak minum manis-manis sangat hari tuh, perut pulak tak sedap, jadi aku cuma order air sirap jer - memang kurang manis. Dalam gambo tuh aku berkenan tang ais jer. Sebab aku rasa dah tak banyak kedai guna ais ketuk mcm tuh, memang sangat lama kan?



Nak dikatakan semua makanan yang dijual kat sana agak sedap, taste dia tak terlalu heavy, memag sesedap rasa bila korang makan tau!

Sementara menunggu makanan yang diorder sampai, aku sempatlah nak menangkap gambar suasana kopitiam tuh:








Last sekali gambo penggemar beef stik, sekali tiga order yang sama:



2 comments:

  1. bestnye mkn2 nih.. 5zol sapu je ape pun.. yg pnting halal...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul2, mula2 cik itie was was jugak, tapi tengok ramai orang melayu dan tukang masak pun melayu, jom lah cuba :)

      Delete

Terima Kasih sebab comments kat Blog Cik Itie :)